Razlika između inačica stranice »Razgovor sa suradnikom:MaGa/Arhiv 12«

 
Također nije jasno kojim se kriterijima rukovodio autor članka kada je enciklopedijski članak jednom stavio kao izvor, a drugi puta kao literaturu (usporediti članak o Šarenom majstoru i Antonu s Padove).--[[Suradnik:Jakob Raunacher|Jakob Raunacher]] <small>([[Razgovor sa suradnikom:Jakob Raunacher|razgovor]])</small> 18:07, 27. rujna 2016. (CEST)
 
== o nekim netočnostima u članku Šareni majstor ==
 
U poglavlju Stilske značajke navodi se slijedeće: „Majstor je poznavao slike velikih majstora iz Nizozemske, Njemačke i Austrije iz precrtanih listova drvoreza i bakroreza te nije čudno da su na njega ostavile znatan utjecaj. Ti kruti i oštri nabori rezultat su upravo tog precrtavanja na grafički medij.“
Ova tvrdnja ne može se odnostiti na Šarenog majstora no može na Vincenta i Ivana iz Kastva te Majstora Plesa mrtvaca, tri kasnogotička suvremenika našeg hipotetskog slikara kojima je zaista utvrđeno korištenje grafičkih listova (Majstora sa svicima, Israhela van Meckenema i nizozemske četrdesetolisne Biblije puaperum) kao predložaka koje su koristili u svome slikarstvu, a ponekad i u potpunosti preslikavali. Niti u jednom znanstvenom radu nije neupitno potvrđeno da se Šareni majstor služio grafičkim listovima.
U ove dvije rečenice problematičan je izraz „precrtavao“ u rečenici: „Majstor je poznavao slike... iz precrtanih listova drvoreza“. Tko je i kako precrtavao grafičke listove?
 
Također, nabori Šarenog majstora uopće nisu kruti i oštri. I njih je Branko Fučić slikovito opisao na više mjesta u svome doktoratu. Oni se nabiru u meandrastim nakupinama sličnim mijehu harmonike. Nisu oštri kao u Vincenta iz Kastva koji slika pod utjecajem Knitterstila (stil oštro lomljenih nabora) te se njegovi nabori lome u oštrokutnim oblicima.
Na netočnosti se nailazi i u slijedećem pasusu: „O ovom misterioznom umjetniku vrlo se malo zna. Točno vrijeme i mjesto njegova rođenja i smrti nepoznati su, no pretpostavlja se da dolazi iz južne Europe, vjerojatno iz Italije. Ime „Šareni majstor“ dobio je zbog živih i plamenih boja koje je koristio. Njegova paleta boja naziva se još i duginim bojama. Nije bio ograničen na samo jedno područje u umjetnosti; radio je freske, ikone, grbove feudalaca, crkvene zastave i škrinje, a neki mu autori pripisuju i nekolikoskulptura.“
 
U rečenici „ ... radio je freske, ikone, grbove feudalaca, crkvene zastave i škrinje, a neki mu autori pripisuju i nekolikoskulptura.“ naslućujem tekst koji je Wikipedijinog suradnika naveo na ovakvo pisanje. Na str. 106. Fučićevog rada Vincent iz Kastva ovaj autor vrlo živo oslikava kulturnu klimu vremena u kojoj zamišlja kako je majstor Vincent, osim što je oslikavao zidove crkava, mogao imati i drugačije umjetničke narudžbe.
Ne nalazimo potvrdu tome da je Šareni majstor izrađivao ikone, grbove feudalaca, crkvene zastave i škrinje. To je samo pretpostavka. Isto tako bismo mogli pretpostaviti da je oslikavao minijature u glagoljskim rukopisima. Ili da se bavio zlatarstvom.
Kraj rečenice zaključen je mišlju „... a neki mu autori pripisuju i nekoliko skulptura.“ Jedan je autor, a ime mu je Branko Fučić, koji je pretpostavio ovu mogućnost te je u tri skulpture prepoznao morfološke elemente povezive sa Šarenim majstorom. Svi drugi autori prepisuju Fučićevu hipotezu, no nitko nije predložio neki novi argument za ili protiv te hipoteze. Stoga za njih možemo reči da prihvačaju hipotezu, a ne da nešto pripisuju.
Zbog svega navedenog posljednju rečenicu bi u potpunosti trebalo izbaciti ili značajno preoblikovati.
Također treba upozoriti na banalnost rečenice „Njegova paleta boja naziva se još i duginim bojama.“ i termina „misteriozni umjetnik“. No o stilu pisanja slijedeći put.
--[[Suradnik:Jakob Raunacher|Jakob Raunacher]] <small>([[Razgovor sa suradnikom:Jakob Raunacher|razgovor]])</small> 18:30, 27. rujna 2016. (CEST)
52

uređivanja